هویج و خواص آن

خواص هویج،خواص هویج برای لاغری،هویج بنفش،هویج و دیابت،هویج و لاغری

جالب است بدانید که یک لیوان آب هویج (240سی سی)، بیش از 8 برابر نیاز روزانه‏ افراد به ویتامین A را تامین می‏ نماید؟!

در واقع ویتامین A برای رشد اندام‏ها به ‏خصوص استخوان‏ها لازم و ضروری می باشد.و نیز برای  بیشتر شدن قدرت بینایی خیلی مهم و ضروری می باشد.در واقع اینکه از قدیم گفته می‏شده است که خوردن هویج باعث بهتر دیدن می شود، درست است،در واقع کمبود ویتامین A باعث بروز مشکلات بینایی مثل شب کوری می‏ گردد.به طور کلی اسفناج نیز دارای مقادیر زیادی ویتامین A می باشد.به یاد داشته باشید که مخلوط آب هویج و آب اسفناج، نوشیدنی را به وجود می‏ آورد که شامل مقادیر زیادی ویتامین A است.

هویج، خواص هویج

جالب است بدانید که ویتامین A همچنین برای ماداران در دوره ئ بارداری و جنین خیلی ضروری و با اهمیت  است.البته خانم‏های باردار در مورد مصرف آب هویج باید با پزشک خود مشورت کنند،زیرا دریافت اضافی ویتامین A امکان دارد باعث بروز ناهنجاری های جنینی شود.قابل ذکر است که هر چند که ویتامین A برای حفظ سلامت بدن خیلی ضروری است ولی باید در حد متعادل مصرف گردد، زیرا مصرف مقادیر زیاد ویتامین A باعث مسمومیت کبدی و سایر مشکلات سلامتی خواهد شد.

هویج، خواص هویجC

جالب است بدانسد که آب هویج همچنین دارای مقادیر زیادی ویتامین C است.یک لیوان آب هویج، 35 درصد ویتامین C مورد نیاز در روز را تامین می‏ نماید.البته ویتامین C دارای نقش‏های متعددی در بدن است، از جمله برای ساخت کلاژن ( نوعی پروتئین غیرمحلول)در غشاهای موکوسی، پوست، استخوان‏ها و دندان‏ها ضروری می باشد.همچنین یک آنتی اکسیدان قوی و مفید برای انسانها می باشد.

هویج، خواص هویج
به یاد داشته باشید نوشیدن مخلوط آب هویج با آب توت فرنگی یا پرتقال یا لیمو یا کیوی تمام ویتامین C مورد نیاز روزانه ئ شما را تامین می‏ نماید.بدون اینکه نیاز به دریافت مکمل ویتامینی داشته باشید.
هویج، خواص هویج
پتاسیم موجود در هویج

جالب است بدانید که آب هویج، مقادیر خوبی از پتاسیم را دارد.یک لیوان آب هویج، 10 درصد نیاز روزانه‏ ی بدن به پتاسیم را تامین می‏ نماید.در واقع پتاسیم برای حفظ تعادل الکترولیت‏ها و سطح‏ مایعات در سلول‏های بدن لازم می باشد.همچنین در انقباض ماهیچه ‏ها و انتقال پیام بین سلول‏های عصبی تاثیر دارد.

رادیکال‌های آزاد مسئول اصلی پیری هستند. مصرف مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان‌ها می‌تواند اثرات شوم رادیکال‌های آزاد را خنثی کند. باید بدانید که سرکه‌ی سیب نیز حاوی یکی از مؤثرترین آنتی اکسیدان‌هاست: بتا کاروتن طبیعی؛ این آنتی اکسیدان با پیری مقابله می‌ نماید.

میزان مصرف: یک قاشق چای‌خوری سرکه‌ی سیب را با یک لیوان آب میوه یا آب سبزی مثل آب هویج یا آب گوجه فرنگی و … مخلوط کرده و روزانه یک یا دو مرتبه میل کنید. این کار را تا هر زمانی که دل‌تان خواست ادامه دهیدتا تاثیر شگفتش را ببینید.

انگور و آب آن برای کسانی که در اثر یک بیماری طولانی ضعیف شده اند، بسیار مفید است. افرادی که در دوره نقاهت بیماری به سر می برند و یا ضعف عمومی دارند، سعی کنند از انگور، هویج، سیب و هلو به مقدار زیاد استفاده کنند. البته بهتر آن است که این میوه ها را با هم در آب میوه گیری بریزند و آب میوه مخلوط را در طول روز جرعه جرعه بنوشند.

در دوره هایی که وبا شایع است از خوردن آب هویج از دستفروشان خیابانی بپرهیزید

اگرشما حساسیت دارید به: گرده درخت birch گرده ragweed سبزه و چمن گردهmugwort ممکن است به هویج آلرزی غذایی پیدا کنید

بهتر است بدانید که آب هویج همراه با خیار و چغندر، بهترین درمان کننده نقرس است.روزانه 500 میلی لیتر آب سبزیجات (آب چغندر و آب خیار هر کدام 100 میلی لیتر و آب هویج 300 میلی لیتر) بنوشید.

جالب است بدانید که بتاکاروتن که می‌توان آن را در انبه، پاپایا، زردآلو، کلم بروکلی، طالبی و هویج نیز یافت یکی از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که نشانه‌های حساسیت را کنترل می‌کند.بنابراین در فصل بهار که اوج حساسیت فصلی است، مصرف روزانه چند حلقه آناناس تازه باعث کنترل نشانه‌های حساسیت می‌گردد.

جالب است بدانید که شب‌ کوری اکتسابی، با خوردن غذاهایی مثل یونجه، عدس، اسفناج، هویج، تخم‌مرغ و ماهی که سرشار از ویتامین A هستند بهبود پیدا خواهد کرد علاوه بر این، به دلیل این‌که ویتامین A در صورت حل در چربی، قدرت جذب بیش‌تری را در بدن انسان پیدا می کند خوردن غذاها و میوه‌های شامل ویتامین A به همراه موادغذایی که چربی دارند؛ امکان جذب ویتامین A در بدن را افزایش خواهد داد؛ برای مثال خوردن هویج بستنی یا شیر و هویج، قدرت جذب ویتامین A و E را در بدن افزایش می دهد. ضمن این‌که غذاهایی که حاوی ویتامین A هستند؛ علاوه بر درمان شب‌کوری، در درمان کم‌خونی‌ هم بسیار مفید و تاثیر گذار هستند.

جالب است بدانید که کدوحلوایی تقریباً به اندازه‌ی هویج حاوی کاروتنوئید است. البته این ترکیبات آنتی‌اکسیدانی برای مقابله با سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی یا آفتاب‌سوختگی تاثیر دارد. در واقع نتایج پژوهش‌های اپیدمیولوژیک نشان می‌دهد رابطه‌ای بین مصرف سبزیجات سرشار از کاروتنوئیدها و کاهش سرطان به ویژه سرطان پروستات، سینه و کولون نیز وجود دارد.

شکلات و قهوه در بروز سردرد موثر است : وی اظهار داشت: مصرف حبوبات همچون نخود و لوبیا، ماهی، زیتون، سیر، زنجبیل، چغندر، خیار، هویج، کرفس، اسفناج و جعفری در کاهش بروز سردرد موثر هستند.آمری نیا، با اشاره به اینکه ویتامین ها و مواد معدنی مفید در کاهش سردرد موثر هستند ،یادآور شد: مصرف ویتامین B12 و منیزیم به همراه ویتامین B6 از آنجا که سبب تجمع داخل سلولی منیزیم و تاثیرگذاری بیشتر آن می شود در کاهش بروز سردردهای میگرنی بخصوص در زنان تاثیرگذار است.وی خاطر نشان کرد: مصرف کلسیم به همراه ویتامین D و روغن گل پامچال با دارا بودن خاصیت ضد التهابی نیز، در کاهش بروز سردرد نقش موثری دارد.

هویج سرشار از استروژن است

هویج و خواص آن

مطالب مرتبط:

خیار

گوجه

ارسال شده در تاریخ :